Barion Pixel
Skype

nellilaskai

E-mail

info@boldognaklenni.hu

Nem bírom már ezt a sok terhet, legszívesebben nem is élnék. Mondd meg, mitől lehetne jókedvem ebben a mai világban? – mondta Kati és sírva fakadt.

Míg pár évvel ezelőtt az volt a téma, hogy miként lehet jobb a párkapcsolat, magasabb a boldogságszint, most inkább arra érkeznek kérdések, hogy mit tehetünk azért, hogy ne bolonduljunk bele a mindennapokba. Mindig van mit tenni, és ez jó hír.

10 boldogság gyakorlat

A világ vezetőinek döntéseire nincs direkt hatásunk, így azokat a területeket kell fókuszáltan tolnunk, ami felett van kontrollunk. Hiszen az egy borzasztó érzés, amikor csak áldozatként tudunk önmagunkra gondolni, és azt hisszük, hogy sarokba vagyunk szorítva.

Mondd ki magadnak, hangosan: Most csak azért is örömöt találok az életemben!

Jöjjön most 10 szokás, amit beépíthetsz a mindennapodba, hogy jobban érezd magad a bőrödben:

  1. Vezess az érzéseidről naplót minden nap – ezt az ötletet lehet, hogy már nagyon unod, mert a csapból is ez folyik, de valóban hatékony. Kezdetben az is jó, ha csak azt írod le egy füzetbe, hogy aznap mi volt a legjobb és a legkevésbé jó a napodban.
  2. Vezess hálanaplót – ez is mehet szintén a kis füzetedbe. Írj le minden este 10 dolgot, amiért hálás vagy.
  3. Írj levelet valakinek, akitől bocsánatot szeretnél kérni, vagy akinek meg akarsz bocsátani – nem muszáj elküldeni, de szedd össze az ezzel kapcsolatos gondolataidat és írd ki magadból. Jól fog esni.
  4. Készíts megnyugtató forgatókönyvet arra az esetre, ha bekövetkezne az, amitől félsz. Így érezheted, hogy Te mindent megtettél, a többi már nem múlik rajtad. Azt se felejtsd el, hogy gyakran sokkal rosszabbnak és kilátástalannak éljük meg a helyzetünket, vagy egy jövőbeli helyzetet, mint ahogyan az történni fog.
  5. Használj megerősítéseket. A Facebook oldalunkon reggel találsz friss megerősítő mondatokat. támogasd magad.
  6. Ápold a baráti hálódat. Ha nincs kedved felhívni másokat, vagy írni nekik, akkor ne csodálkozz, ha elkopnak a barátaid mellőled. Energiát kell tenni azokba a kapcsolatokba, amelyek megtartanak bennünket. Még akkor is, ha úgy érzed, gyakran te segítesz másoknak, hiszen a jótékonyság visszatölti az embert.
  7. Meditálj. Segít megnyugodni. Ha nagyon feszült vagy és sehogy sem megy a meditálás, akkor jógázz egyet. Youtube tele van jógafeladatokkal.
  8. Tartózkodj a jelenben minél többet. A mindfulness gyakorlatok sokat segítenek megtanulni a jelenben maradás művészetét. Nagyon jó érzés, amikor tudatosan sikerül élvezni egy-egy pillanatot.
  9. Állítsd meg a múltban és a jövőben barangoló gondolataidat. Az egyiken már nem tudsz változtatni, a másik meg nem biztos, hogy úgy lesz, ahogy elképzeled. Vezesd magad az itt és most-ba.
  10. Keresd a FLOW élményt adó cselekvéseket. Bármi, ami által feltöltődsz, amiben kizárod a külvilágot és csak a tevékenységre tudsz figyelni.

Az érzékeny radarral megáldott emberek nehezen viselik a világ mostani állását, a háborút a szomszédos országban, az egymásnak feszülést, a hazugságokat, a gonoszságot. Ha te is nehezen viseled ezeket a híreket, akkor megéri kipróbálnod, hogy nyugodtabb leszel-e, ha hátrébb kerülsz a hírektől, ha a politikával nem foglalkozol és inkább alkotsz, kreálsz, gondozol valamit: legyen egy virágod, amivel törődsz, próbálkozz a festéssel, rajzolással, játssz sokat egy kisállattal.

Maradj a jelenben, az itt és most csodálatos pillanatait megélve.

Ha úgy érzed, egyedül nem boldogulsz ezen szokások elsajátításában, vagy személyre szabottabb megoldásra vágysz, itt tudsz a tanácsadás részleteiről olvasni:

Ha könyvet olvasnál a mentális erő megszerzése témába, az alábbi gombra kattints:

Borítókép: Unsplash.com

Kattints a képre a részletekért! 🙂

Ajánlott cikkek