10 gyakorlat, ami kimozdít a rossz hangulatból

10 gyakorlat, ami kimozdít a rossz hangulatból

Az egyre korábban történő sötétedés, a hidegebb, esős időjárás lehangolhatja az embert, főleg, ha egyébként sem látja pozitívan az életet. De vannak olyan gyakorlatok, amelyekkel jobb hangulatba kerülhetünk, főleg, ha a mindennapjaink részévé tesszük, és életmóddá válik.

A Berkeley Egyetem boldogságot kutató professzorai tanulmányaikban kimutatták, hogy nem a körülményeink tesznek boldogtalanná bennünket, hanem a gondolataink azok, melyek felelősek azért, hogy milyennek érzékeljük a világunkat.

Amikor úgy érezzük, hogy minden összeesküdött ellenünk, vagy ha nem tudunk szabadulni az állandó körforgásban jelentkező negatív gondolatmenettől, ami vagy a múlthoz köt bennünket, vagy a jövőtől szorongat, akkor használhatunk olyan gyakorlatokat, melyek azonnal a jelenbe hoznak bennünket.

1, Végezzünk mindfulness gyakorlatokat, azaz figyeljük meg, hogy mit látunk, mit hallunk, milyen illatot érzünk, milyen ízt érzünk, hogy kapcsolódik a testünk a székhez, vagy az ágyhoz. Mindezt ítélkezésmentesen.

2,  Rendszeresítsünk egy füzetet, amelybe mindig feljegyezzük azokat a dolgokat, amelyek hálával töltenek el bennünket.

3, Nézzünk olyan videókat, hallgassunk olyan zenét, melytől jókedvre derülünk, melyek jó érzésekkel töltenek el bennünket. Hahotázzunk hangosan!

4, Hívjuk segítségül a pozitív nosztalgiát! Idézzünk fel olyan élményeket, melyek szeretettel töltenek el bennünket, vagy könnyednek érezzük magunkat általa.

5, Hívjuk fel egy barátunkat, és szakadjunk ki egy kicsit a negatív gondolatainkból.

6, Fogyasszunk elegendő mennyiségű vizet!

7, Öleljünk meg valakit!

8, Ha nincs is kedvünk megmozdulni, mozogjunk! Ha ez csak annyit tesz ki, hogy nem busszal vagy kocsival megyünk a boltba, hanem gyalog, máris tettünk a boldogságunkért.

9, Mondjuk el másoknak, hogy szeretjük őket, vagy felnézünk rájuk!

10, Jótékonykodjunk! Amikor másokért teszünk valamit, a mi boldogságérzetünk is növekedni fog, hiszen az empátia, a könyörületesség emelni fogja az örömérzetünket.

Érdemes szem előtt tartani, hogy a boldogságunkért csak mi tehetünk. Még ha valaki tesz is erőfeszítéseket azért, hogy mi jobban érezzük magunkat, az engedélyt, hogy megéljük azt, csak mi tudjuk megadni.

 

Tanácsadás párkapcsolat témában —>

Tanácsadás egyéni elakadás során —>

Könyvet olvasnék párkapcsolat javítására —>

Könyvet olvasnék önbizalom, célkitűzés, kommunikáció témakörében —>

Könyvet olvasnék magabiztosság, bátorság, változtatás témakörében—>

Nem életmódkönyvet, hanem önfejlesztő, izgalmas regényt olvasnék—>