10 szokás az egészséges életmód kialakításához, megtartásához

10 szokás az egészséges életmód kialakításához, megtartásához

egeszsegeseletmod_1.jpgAz egészséges életmódba nem csak az tartozik bele, hogy kevésbé zsíros, szénhidrátban alacsony ételeket eszünk, és hetente kétszer tornázunk. A test megmozgatása, a számára előnyt hozó üzemanyag bevitele ételek és italok formájában, illetve a léleknek is kedvező pozitív gondolkodásmód összességével mondható ki, hogy valaki egészséges életet él.

Hogyan lehet ezt kivitelezni? Azok, akik egészséges életmódot alakítanak ki maguknak, az első lépésként elhatározzák, hogy mostantól másképp lesz, mint eddig volt. Felismerik, hogy milyen előnyökhöz jutnak, ha változtatnak a gondolkodásmódjukon, azzal együtt a döntéseiken, a cselekvéseiken. Elköteleződnek az új, vágyott mindennapok mellett.

A gondolataink határozzák meg a cselekedeteinket, tehát első körben azzal érdemes kezdeni, hogy mi az, ami hozzásegít az új életmód kialakításában, és a megtartásában. Az újrakezdők mind tudják, hogy nem is igazán az első lépések a legnehezebbek, hanem azok, amik utána jönnek, hiszen a kezdeti lelkesedés könnyen alábbhagy. Főleg, ha esetleg nem annyira látványos a változás.

Segítségül itt egy kérdéssor, hogy kirajzolódjon a tervünk, célunk, és egy lista azokról a szokásokról, amik támogatnak az egészséges életmód kialakításában, megélésében.

Jöjjenek a kérdések:

Miért szeretném lecserélni a szervezetem számára káros ételeket, italokat egészséges táplálékra? Magam miatt? Mások véleménye miatt?

Mi történik velem, az életemmel, ha a régi szokásaimnál maradok, és milyen változást hozhat, ha új szokásokat alakítok ki? Mit nyerek? Mit veszítek?

Milyen a vágyott életmódom? Mi az, amit megteszek és mi az, amiket kerülök? Milyen egy átlagos napom?

Milyen gátló tényezőkkel kell számolnom, amik eltávolítanak a célomtól?

Milyen segítségre számíthatok, ha elfogy a lelkesedésem?

10 dolog, ami támogat az egészséges életmód kialakításában és megtartásában:

1, Feküdj le időben, és aludd ki magad!

2, Igyál óránként-kétóránként valamennyi vizet!

3, Jógázz, meditálj, mozgasd át a tested rendszeresen!

4, Gondolkodj pozitívan, keresd a történésekben, hogy mire tudod használni a tapasztalatodat!

5, Készíts jegyzeteket a tennivalóidhoz és legyen mindig nálad, hogy jól oszd be az idődet!

6, Válassz egészséges ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket! Kerüld a cukros üdítőket, édességeket!

7, Legyél nyitott az új dolgokra, tanulj, képezd magad!

8, Hagyj időt a feltöltődésre, pihenésre, önmagad kényeztetésére!

9, Szeretettel vezérelve hozd meg a döntéseidet!

10, Ápold a családi, baráti kapcsolataidat!

Ma vagy a hátralévő életedben a legfiatalabb! Sosem késő elkezdeni.

Laskai Nelli
életöröm tréner (UC Berkeley), házassági tanácsadó
A Boldognak lenni című gyakorlati életmódkönyv szerzője

aholtalalkozhattunk-2.jpg