allaskereses1.jpgHajlamosak vagyunk várni a boldogságra éveken, évtizedeken át, csak mert nem tudjuk, hogy hogyan, miként tudjuk behívni azt a mindennapjainkba. Pedig a boldog, kiegyensúlyozott élet mindenki számára elérhető.

A Boldognak lenni című könyvemben és a Kezdj el élni! Életöröm tréning anyagába összegyűjtöttem több bevált módszert is, ami közelebb visz a nyugodt, tervezhetőbb, szeretetteljesebb mindennapok megéléséhez, a párkapcsolat jó működéséhez. A kutatók szerint csak 10 %-ban felelősek a körülményeink a boldogtalanságunkért, és a többi rajtunk múlik.

1, Mozgás

A rendszeres napi mozgás – legyen az akár csak húsz perc is – segít abban, hogy levezessük a feszültséget, felpezsdüljön a vérünk, és elmozdítja a fókuszt a megoldatlan ügyeinkről.

2, Jótékonyság

A boldogság titkát kutató professzorok bizonyították, hogy a jótékony megmozdulások támogatása, az önkéntes tevékenység vállalása emeli a boldogság-faktorunkat. Már csak azért is, mert növeli az önbecsülésünket és pozitív visszacsatolást kapunk azoktól, akik számíthatnak a segítségünkre.

3, Pihenés

Ha nincs is lehetőséged arra, hogy napi 8 órát aludj, akkor is törekedni kell a pihentető alvás elérésére.  Ha megoldható, pihenj le ebéd után 20 -30 percre, hogy délután se nyomjon le a fáradtság, a tompaság.

4, Családi béke

A baráti és a családi kapcsolatok ápolása fontos része a boldog életnek.  A közösségi életben mindig találhatunk támaszt, vigaszt, segítséget, és mindezt viszonozhatjuk is.

5, Humor

Az élet néha olyan dolgokat produkál, olyan feladatok elé állít bennünket, amelyek semmi esetre sem viccesek, mégis ahhoz, hogy ne érezzük magunkat áldozatnak elő kell venni a humorérzékünket, és a rugalmasságunkat.

6,  Kirándulás

A természetben töltött idő hasznos és hatékony segítség a boldog mindennapokhoz. Jótékonyan hat a szellemünkre és a testünkre, ha a tavaszi napsütésben kiülünk egy padra, vagy sétálunk egy nagyot az erdőben.

7, Meditáció

A meditáció tökéletesen ellazít és segít megtalálni a választ az életünk nagy kérdéseire is.  Napi 30 perc – akár elalvás előtt – csodákra képes.

8, Hála

Amikor a legmélyebben vagyunk, amikor úgy érezzük, hogy minden összedőlt körülöttünk, akkor írjuk össze, hogy mi mindenért vagyunk hálásak. Az egész legapróbb pozitív dolgot is írjuk fel a listánkra! Ugye milyen szerencsések vagyunk?

9, Nosztalgia

Ha nyomott hangulatban vagyunk, akkor vegyük elő a régi fényképeinket és éljük át újra a pozitív élményeinket.

10, Egészséges étkezés

Ha csökkentjük a cukor, az alkohol és a kávé fogyasztásunkat, máris sokkal energikusabbnak fogjuk érezni magunkat, arról nem beszélve, hogy a ruhaméretünkön is meg fog látszódni.

Párkapcsolat-javító, önbizalom-növelő módszerekért kattints tovább a blogra!

Laskai Nelli
párkapcsolati mediátor, motivációs tréner
a Boldognak lenni és a Két férfi között című könyvek szerzője