A téli hónapok szürkesége, komorsága, az élet által megnyert feladatok könnyen lelombozhatják az embert. A sok döntésre váró helyzet nyomasztásából gyakran azt látjuk kiútnak, ha nem mozdítjuk a szituációt, és halogatjuk a választást. Azonban a halogatás is döntés, mégpedig, hogy hagyom, hogy a környezet hasson rám, hiszen attól még, hogy én nem lépek aktívan az ügyben, attól mások még alakítják a saját életüket, mely hatással van rám.

De most nem is erről akar szólni ez az írás, hanem azokhoz, akik szeretnének eszközöket ahhoz, hogy bárhol, bármikor emelkedettebb hangulatba kerülhessenek, azaz jobb kedvre deríthessék önmagukat.

1, Hálaadás

Egyszerre egyfélére tudunk gondolni. Vagy negatív vagy pozitív gondolatot világítok meg, és fókuszálok rá. Ha a jelenben a megoldandó feladataim, vagy a sértettségem tényét rágom körbe, akkor a felidézett helyzet negatív érzést fog előhívni. Ha azokat veszem sorra, hogy mi mindenért vagyok szerencsés az itt és mostban, akkor pozitív érzéseket fogok megélni.

Ugyan miért tudna hálás lenni egy ember, akit nyomasztanak a feladatai, vagy a sérelmei?

Például, ha élnek a szerettei, ha nincs akadályozva a szabad mozgásában, ha képes szabadon szárnyalni a gondolataiban, ha nem kell erőfeszítést tennie azért, hogy lélegezni tudjon, ha van fedél a feje alatt és nem fegyverrel vadászik élelemre…ezek csak azok, amik most hirtelen eszembe jutottak. Mert persze, ezek lehetnének természetes dolgoknak címkézve, de nézzünk szét a világban, és legyünk őszinték…

2, Mivel segíthetek?

A jótékony megmozdulás, más segítése, a világnak visszaadott felemelő gesztusok nem csak annak számára hoznak boldogságot és örömérzetet, aki kapja, hanem annak is, aki adja. Feltéve, hogy képesek vagyunk alázattal lenni a helyzetben, és ítélkezésmentesen, viszonzásra várakozás nélkül átadni mindazt, amit megadhatunk. Ha valakinek nincs ötlete, hogy mivel tudná segíteni a közösséget, akkor kérdezze meg a családját, a szomszédját, a helyi nyugdíjas parkot, a gyermekotthont, hajléktalanszállót, állatmenhelyet, hogy mi az, amit ő meg tudna tenni azért, hogy másoknak jobb élete lehessen.

3, Meditáció

A meditáció jótékony hatását számos kutatás és teszt kimutatta már. Oldja a stresszt, csökkenti a fájdalmat, enyhíti a szorongást, ellazítja az izmokat, üríti a gondolatkosarunkat, segíti a pozitív gondolkodásmód kialakítását és fenntartását.  Beépíthetjük a napunkba a légzésmeditációt, amikor pár percig a levegő áramlásának az útját figyeljük, arra összpontosítunk. De például végezhetünk egy teljes testlazító, pár percig tartó gyakorlatot. A fejtetőtől a lábujjakig haladva lassan ellazítjuk azt a testrészünket, ahol épp tartunk. Az arcizmokat, a vállakat, a karokat, a hasunkat, a combunkat, a lábfejünket.

Érdemes minél többször beépíteni a relaxálást, gondolatfrissítést segítő gyakorlatokat, mert tényleg ki tudja zökkenteni az embert a negatív spirálból. És ezekhez nem kell sem pénz, sem szabadidő. Csak a szándék.

Ezek a gyakorlatok abban segítenek, hogy a kialakult helyzetet tudd kezelni, de a probléma gyökere megmarad. Ha szeretnél rálátni a saját viselkedésedre, reakcióidra, és változást szeretnél hozni az életedbe, akkor örömmel segítelek téged is életed ezen szakaszán, itt írd be magad a naptáramba. 

Szívesen fogadlak, hogy ne érezd félelmetesnek az életet, és ne érezd azt, hogy mindent egyedül kell megoldanod. Aki külső segítséget kér, az nem tudatlan ember, hanem arra voksol, hogy időt takarítson meg önmaga számára, és az egy helyben toporgást lendület váltsa fel.  

Gyakorlatokat tartalmazó könyvek —>

Örömteli napot kívánok!

 Laskai Nelli
házassági tanácsadó, életöröm tréner