Az életünkben gyakran adódnak olyan élethelyzetek, amelyek kellemetlen érzésvilágot hoznak létre bennünk – ha túlzottan sok ideig fókuszálunk a nem kívánatos részletekre. De mi történik, ha a figyelmünket szándékosan a jó dolgok irányába tereljük? Egy kisebb csoda, azt hiszem. Jobbat alszunk, elégedettebbnek érezzük magunkat, nyugodtabban reagálunk a helyzetekre.

Félelem ellen hála

Az életről alkotott elképzelésem szerint nem csak „emberek” vagyunk, hanem nagyszerűen kialakított teremtmények, akik ha képesek lennének tudatosan élni, nagy csodákat hoznának létre. Sajnos a régi korokban nem volt lehetőség az elménk működését extra módon használni, azaz a tudatosság nem terjedt igazán az élelemszerzés és a gazdaság fenntartásán túl. Nehéz idők voltak azok, így generációról generációra csak egy picit nyílt a tudatos élet felé vezető ajtó.

Boldogság gyakorlatok azonnal

Napjainkban nagy szerencsénk van abban, hogy minden a kezünk ügyében hever, a neten sok tanulmány, gyakorlat, módszer, elméleti anyag elérhető, ha szeretnénk jobban érezni magunkat, kialakítani a lelki egyensúlyunkat. Természetesen szűrni kell a talált anyagokat, de mégis el tudunk indulni az önfejlesztés és az öngondoskodás útján egyszerűen. Szakember segítségével lerövidül az útkeresés, a gyakorlatok beépülésének ideje és mélyebbre is megy, mint csak egy viselkedési minta, de tényleg egyedül is el lehet indulni ezen az úton.

A félelem, a negatív dolgokra fókuszálás egyébként hasznos dolog, egy olyan emberi tulajdonság, ami megvédett bennünket attól, hogy a virágot csodáljuk, miközben egy kardfogú tigris fente ránk a fogát, például. Szóval az, hogy a negatív benyomás mélyebbre megy „magától”, anélkül, hogy foglalkoznánk vele, az normális. Viszont ha jóformán csak a negatív körülményre van nyitva a tudatunk, akkor boldogtalannak érezzük magunkat, és valahogy minden teherré válik. Érthető módon, hiszen az érzelmi világunk függ a gondolatainktól. Ez a jó hír is egyben.

3 boldogság gyakorlat

1, Fókuszálj nap közben a kellemes élményt is adni tudó eseményekre. Egy finom kávé, egy ízletes ebéd, egy aranyos kisállat jelenléte, egy mosoly valakitől, egy filménézős, zavartalan este… bármire, amit jó dologként lehet elkönyvelni. Amikor történik veled, igyekezz a jelenben maradni, tudatosítani magadban a jó pillanatot, akár mondd is ki hangosan: Ez most jó. Jó dolog történik velem. Szeretem az életem.

2, Minden reggel és este írj le 3 dolgot a telefonodba, vagy egy füzetbe, hogy miért vagy hálás itt és most. A lakhatásért, a munkádért, az egésszégedért, a szeretteidért, bármi, ami eszedbe jut. De felkerülhetnek a listára apróságnak tűnő dolgok is. A lényeg, hogy érezd át a velük járó nyugalmat, békét, vagy derűt.

3, Végezd el ezt a légzőgyakorlatot minden nap, sőt, ha lehet, naponta többször is: Ülj le egy kényelmes székbe, húzd ki magad, tartsd egyenesen a fejed. Vegyél egy mély levegőt, lassan fújd ki, majd a következő levegővételeknél mindig csatolj a belégzéshez egy számodra kellemes, a kilégzéshez pedig egy olyan dolgot, amitől szabadulni szeretnél. Például: belégzés: beszívom a nyugalmat, kilégzés: kifújom az idegességet, belélegzem a szeretetet, kilélegzem a mellőzöttség érzését, belélegzem a magabiztosságot, kilélegzem a kishitűséget és így tovább. Minimum 2 percen át. Nem csak az elmédet tisztítod meg így, hanem a tartásod is javulni fog.

Ez a három gyakorlat tényleg segít változtatni, változni. Fontos, hogy megjelenhessen a napunkban az önszeretet, az életünk teljes képének meglátására irányuló törekvésünk. Nem tudunk mindig jól járni az életben, de nem mindig csak rossz történik velünk. Itt az idő megedzeni a pozitív érzésekért felelős sejtjeinket.

Ha szeretnéd pozitívabb szemüvegen keresztül élni az életedet, többet nevetni, optimistábbnak lenni, jobban kezelni a stresszt, akkor ide kattintva tudod beírni magad a naptáramba, hogy együtt dolgozhassunk a nyugalmasabb, energikusabb mindennapjaidért.

Laskai Nelli

NLP tréner, házassági tanácsadó

borítókép: pexels.com

Hallgasd meg a podcast adásokat is!