Szerintem ma sok ember érzi úgy, hogy boldogtalan, pedig talán csak boldogabb akar lenni, mint ami valójában. Fontos különbséget tenni, mert a lehetnék még boldogabb és a boldogtalan vagyok, az nem ugyanaz. Persze, ki lehetne vesézni, hogy mi is a boldogság, azonban úgy mindenképpen azonosítható a dolog, hogy az ember szeretne elégedett, jókedvű, reményteljes lenni.

A mai világban könnyen és gyorsan elkeseredhet az ember. Köszönhető ez a közösségi média hatásának is, hiszen elég csak unalomból megnyitni a hírfolyamot, és máris elénk tárul mások tökéletes életének briliáns részlete. Egy tökéletes fotó a tengerpartról, a mesésen kinéző ételről, egy tükrös szelfi az edzőteremből, míg mi önsajnálatban, kimerülve csak görgetünk. Noha, azért nyitjuk meg a közösségi oldalak appjait, hogy felviduljunk, valamiféle plusz töltést kapjunk, mégsem mindig ez a hatás érvényesül. Pedig akár lehetne az is, hogy nem másokhoz hasonlítjuk magunkat, és látjuk negatívan a világot, hanem inspirálódunk a látottak alapján, elkezdünk vágyakozni, majd felgöngyöljük, hogy mi, miért történik az életünkben, és változtatunk az eddigi szokásainkon.

Ha két utat kellene felvázolni a boldogsághoz, az egyik az lenne, hogy olyan emberrel legyünk, aki ránk boldogító hatással van, vagy pedig tanuljuk meg előhívni magunkban ezt az érzést más ember segítsége nélkül. Az utóbbi jobb megoldásnak tűnik, mert nem vagyunk senkivel függő viszonyban ez esetben.

3 gyakorlat, hogy boldogabbnak érezd magad:

1, Adj hálát!

Nyiss egy hálanaplót, és írd bele minden nap, hogy mi mindenért vagy hálás. Érezd, éld át újra meg újra, hogy milyen jó dolog történt veled.

2, Csodálkozz rá az életre!

Hajlamosak vagyunk elszaladni az élet csodái mellett. Kezdd azzal, hogy milyen nagyszerű dolog, hogy a tested anélkül is működik, életben tart téged, hogy neked külön dolgoznod kellene érte. A szíved, a tüdőd, a belső szerveid, mint tudják a dolgukat. Szerintem az is egy csoda, ahogy az ember kifejlődik. Munkába menet, vagy séta közben állj meg néha, és figyeld meg, hogyan működik a világ, mennyi minden megy a maga útján anélkül, hogy neked be kellene avatkozni, vagy erőfeszítést kellene tenned érte.

3, Meditálj!

A meditáció rendkívül hatékony tevékenység. Ha csak mindfulness gyakorlatot végzünk, már azzal is sokat teszünk a sejtjeink megnyugvásáért, a szorongás oldásáért, a jelenben lét megéléséért. Ezen kívül használhatjuk az egyszerű légzésmeditációt, vagy a vezetett meditációkat is.

Mindenképpen érdemes kutatnunk és megtalálnunk azokat a tevékenységeket, melyek képesek megemelni a boldogságszintünket. Első körben úgy tűnhet, hogy a tárgyak vásárlása is jó ötlet, és valamennyire valóban az, de a tartós boldogság érzet nem a tárgyak birtoklása, hanem az élmények megélése által érhető el.

A szemléletváltáshoz, az új szokások bevezetéséhez nem feltétlenül elég ez a 3 dolog, de máris tettél valamit, amit eddig nem, azért, hogy boldogabb életet élj. Ha segítség kell az új szokások kialakításához, vagy szeretnél több gyakorlatot megismerni, akkor ITT megtalálsz, segítek Neked is.

Ha könyvet olvasnál a témában ITT nézz szét.

Örömteli napot kívánok,

Laskai Nelli,
házassági tanácsadó, életöröm tréner