lelkibeketippek.jpgNehéz a mai világban optimistának, pozitívan gondolkodónak lenni, de nem lehetetlen. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy úgy teszünk, mintha nem történnének körülöttünk szerencsétlenségek, hanem ezek mellett, ezek ellenére megpróbáljuk a harmóniát behívni a saját életünkbe, megtalálni a zajos, bántó külvilágtól függetlenül a belső békénket.

Sokszor felmerül a kérdés, hogy miként lehet elérni azt, hogy a bennünket érő negatív hatások, történések ellenére is derűsek maradjunk.  A pozitív gondolkodás azok számára is elérhető, akik alapvetően pesszimistának vallják magukat. Elhatározás, döntés, gyakorlás kérdése.

Több olyan módszert ismerek, melyek napi ismétlésével javul az életminőségünk (a Boldognak lenni című könyvemben ki is gyűjtöttem őket). Ez nem varázslat, nem ámítás, egyszerű ok-okozat. A gondolatunkkal teremtünk. A gondolatunk megfogalmazódik, majd ehhez érzést társítunk.  És ez a jelenünk mozgatórugója.  Itt dől el, hogy az életünk elszenvedői vagy aktív részesei leszünk.

Tervezem már a következő tréninget, de addig is bemutatok néhány gyakorlati fogást, mellyel képesek vagyunk megnyugvást, derűt hozni a napunkba. Ha most kételkedsz is, próbáld ki nyugodtan. Egyfelől azért, hogy ha neked ez mégsem jön be, akkor vigyorogva mondhasd, hogy „na,ugye”.  Másrészt pedig azért, hogy ha beválik, legyen egy jó napod!

  • Írj össze 10 dolgot, amiért hálás vagy! Listázd mindazokat, amiket nagyon szeretsz, hogy körülötted vannak, aminek öröm részese lenni. Írd mellé, hogy miért fontos számodra az adott dolog, mit ad neked. Gondolj a dolgokra szeretettel, érezd, hogy milyen szerencsés vagy, hogy megadatnak neked.
  • Képzeld el magad előtt egy optimális napodat! Reggeltől estig. Legyen feltöltve mindazzal, amit szívesen megélnél. Éld bele magad! Mosolyogj, élvezd, hogy minden úgy van, ahogy szeretnéd! Ha érzed is, hogy milyen jó lenne ez így, akkor könnyebben fogsz tudni tenni is érte.
  • Csendesedj le 20 percre! Ülj vagy feküdj le, kapcsolj be valami megnyugtató, szöveg nélküli zenét és összpontosíts a légzésed útjára! Maradj a jelenben, élvezd, ahogy megpihennek és megújulnak a sejtjeid!

Ha gondolod, megcsinálhatod mind a három feladatot minden nap. Mivel jól fog esni és 21 nap után még szokásoddá is válik, utána nem kerül még ennyi erőfeszítésbe sem nekikezdeni, mint most.

Jól hangzik?