5 gyakorlat, amivel elűzheted a rossz hangulatot

5 gyakorlat, amivel elűzheted a rossz hangulatot

Több olyan üzenetet, megkeresést kapok, melyekben a rossz hangulat elűzésére alkalmas gyakorlatokat, tippeket, módszereket kérnek tőlem.

Noha a rosszkedv, a negatív érzelmek elég terhesek tudnak lenni számunkra, megmutatják nekünk, hogy valamit változtatni kellene az életfelfogásunkban, a szemléletünkben. Talán elnyomunk régóta érzéseket magunkban. Esetleg olyat tettünk, ami teher volt számunkra, vagy épp valami elmulasztása nyomaszt bennünket. Bárhogy is van, a hiánygondolkodás az, ami ilyenkor rosszkedvet, negatív hangulatot generál.

Hogyan lehet megtalálni a kiutat?

Fontos, hogy a jelenben legyünk. Ne a múltbéli hiányosságokon, hibákon rágódjunk, és lehetőség szerint ne szorongjunk a jövőt illetően, hiszen még nem tudhatjuk, hogy merre halad az életünk.

Az önismeret segít bennünket abban, hogy felismerjük, mit miért teszünk, és milyen történés vált ki belőlünk negatív érzéseket, és mi az, ami az életkedvünket felpezsdíti. Ha nem tudod, hol kezdj neki, az Összhangban lenni című könyvemben találsz önmegismerést segítő feladatlapokat, és életöröm-növelő feladatokat is.

Az alábbi gyakorlatok segítik a jelenbe maradást, a fókuszálással, és a pillanat megélésével segíthetnek, hogy növelhessük az életörömünket.

1, Zenehallgatás
Kapcsoljunk be olyan ütemes, vidám zenét, ami felpezsdíti a vérünket. Akár egy CD-t is készíthetünk csak ezekre az alkalmakra.

2, A halogatás felszámolása
Tegyünk meg valamit, amit régóta halogatunk. Legyen az akár egy aprócska dolog is, jobb embernek fogjuk érezni magunkat.

3, Fényben lenni
Ha nem is süt odakint a nap, gondoskodjunk arról, hogy elég fény legyen a szobánkban. Nyissunk ablakot, lélegezzünk mélyen.

4, Mozgás
Nem csak a lelkünket kell felrázni olykor, hanem a testünket is. A rendszeres testmozgás, noha kezdetben fárasztó, feldobja az ember hangulatát. Ráadásul letudva az edzést, jobb embernek érezhetjük magunkat.

5, Meditáljunk!
Kapcsoljunk valami lágy zenét, és képzeljük el magunkat olyan helyen, ahol biztosan jól éreznénk magunkat. Lássuk filmszerűen azt az életet, amit szívesen élnénk. De ügyeljünk arra is, hogy ha kijövünk a meditációból, ne arra figyeljünk, amink nincs, hanem arra, hogy milyen jól érezzük magunkat, ha akarjuk. Mi vagyunk a gondolataink, az érzéseink ura.

+ 1 Megerősítések
A nemrégiben elhunyt Louis L. Hay (minden) gondolata aranyat ér, de amit most kiemelnék:
Minden szavunk egy megerősítés.
Így aztán, ha másért nem tudjuk kordában tartani a gondolatainkat, a szavainkat, akkor legalább ezért ne panaszkodjunk, hanem emeljük ki mindazt, ami pozitív, aminek örülni tudunk.