A rohanó életmód, a sok megoldásra váró feladat gyorsan felőrli az embert. A mókuskerékből való kitörés egy új életszemlélet eredménye lehet, azonban mindaddig, amíg erre nem kerül sor, legalább a saját belső nyugalmunk megtalálásán dolgozhatunk.

Nem csak masszázs szalonokban lehet kellemesen ellazulni, hanem az otthonunkban is végezehtünk olyan tevékenységet, amely segít ellazítani a sejtjeinket, szelektálni, vagy adott esetben kiüríteni a gondolatainkat.

Az alábbi 5 gyakorlat segít neked, hogy meg tudj nyugodni, megérezd a belső békédet. Ha első alkalommal nem veszel észre nagy hatást, akkor se add fel, mert minél többször keresed a nyugalmadhoz vezető utat, annál valószínűbb, hogy rá fogsz találni. Ahogy egy keletről származó idézet mondja:

“Ha úgy érzed, nincs időd meditálni, akkor van a legnagyobb szükséged arra, hogy találj időt meditálni!”

Az öt tipp, amit érdemes kipróbálnod, hogy ellazulj:

1, Nézz régi fotókat, amelyek örömmel töltenek el. Akassz a falra olyan táj vagy bármi mást ábrázoló képet, amelyre egy nap többször ránézve nyugalom vagy derű fog el. Akár egy mosolygó ember, vagy egy cuki állat képe is lehet.

2, Hallgass lassú, instrumentális zenéket. Engedd, hogy a gyorsvonatként robogó gondolataid lassítsanak, megálljanak. A Spotify vagy a Youtube kiváló segítségedre lesz a zeneválasztásban.

3, Meditálj! Ha nem fog meg egyik neten fellelhető meditációs anyag sem, próbálj vezetett meditációt írni magadnak. Akár fel is mondhatod azt a telefonodra, és amikor van lehetőséged ledőlni egy kicsit, akkor hallgasd vissza. Van, akit az lazít el, ha erdőben sétál képzeletben, míg másokat a tengerparti homokban fekvés nyugtat meg. Ki kell tapasztalni, hogy neked mi jön be.

4, Ha a sok tennivalód gyűrt maga alá, akkor a listakészítéssel sokat tehetsz a nyugalmadért. Írd le, hogy mik várnak rád, priorizáld őket sürgősségi vagy fontossági sorrendben. Jelöld azokat, amelyekhez segítséget tudsz kérni.

5, Add meg a szervezetednek azt, amitől jobban érzi magát. Főzz egy jó teát, vagy kávét, időzz el az ivás folyamatában. Ízleld, szagolgasd az italodat, élvezz ki minden egyes kortyot.

A mindfulness gyakorlatok segítenek a jelenben tartani. Ennek lényege, hogy az 5 érzékszervedre összpontosíts. Azt figyeld meg, hogy mit látsz, mit hallasz, milyen ízt érzékelsz a szádban, milyen illatot érzel az orrodban, és milyen anyagok érnek a bőrödhöz.

Egyszerű mindfulness gyakorlatokért kattints IDE! 🙂