Barion Pixel
Skype

nellilaskai

E-mail

info@boldognaklenni.hu

Mindannyian automatikusan bekapcsoló szokásaink alapján visszük a napunkat. Felkelünk, elintézzük a reggeli rutint, elmegyünk dolgozni (általában ugyanazon az útvonalon), majd elvégezzük az aznapi feladatainkat. Az esti rutin után lecsendesedünk, alváshoz készülődünk és hamarosan már újra reggel van.

Mit tegyünk, ha tudatosan akarunk élni?

Mit jelent, hogy tudatos élet? Ezt hallva legtöbb ember számára a tudatos étkezés ugrik be először, azaz megválogatni, hogy mit eszünk és mit nem, a céljaink elérése érdekében. Ez irányulhat az egészségi állapotra, de az esztétika vonalára is. A lényege, hogy tisztában vagyok azzal, hogy mi hogyan hat rám, és ezen információ alapján döntéseket hozok, hogy mit teszek és mit nem azért, hogy jól legyek. Tudatosan élni nem csak az étkezésre fókuszálást jelenti, de azt is magában foglalhatja.

1, Vizsgáljuk meg a szokásainkat. Mi az, amit automatikusan teszünk (így láttuk a szüleinktől, mások ezt várják el tőlünk stb.) és mi az, amit azért teszünk, mert tudjuk, hogy az az előnyünkre válik, passzol a céljainkhoz.

2, Tartózkodjunk a jelenben. A múltban és a jövőben barangoló gondolatainkat óvatosan irányítsuk a jelenbe. Figyeljük meg, hogy mi zajlik bennünk most, mit teszünk éppen – és ne csak a mókuskereket hajtsuk megszokásból.

3, Alakítsuk ki a stratégiánkat az életünk fontos területeit illetően. (Pénzügy, egészség, párkapcsolat, önfejlesztés…) Ülj le egy üres füzettel, írd le a meglévő működési módszeredet, írd mellé, hogy mit mire szeretnél lecserélni.

4, Készíts napi tervezőt. Ha nehezen megy a tervezés, akkor ne az 5 éves tervednek ugorj neki egyből, hanem oszd le kisebb etapokra. Egyelőre írd össze, hogy mit tervezel ezen a napon megtenni, vagy készítheted előző este is a másnapi tervedet. (Reggel mire fogsz fókuszálni, hogyan erősíted magad, milyen szokásaidat próbálod aznap lecserélni, miből fogsz visszatöltődni…)

5, A helyzeteket értékeljük ok-okozati összefüggések alapján. Például, ha csúnyán beszél velünk a társunk, annak oka van. Nem csak a neveletlensége, hanem valahol benne vagyunk mi is a történetben. Például már régebben sem állítottuk meg, hogy csúnyán beszéljen velünk, vagy hagytuk és hagyjuk neki, hogy rajtunk vezesse le a dühét. Ha ellaposodott kapcsolatban élünk, akkor keressük meg azt az okot, ami miatt ide jutottunk. Miért nem ápoltuk a kapcsolatunkat? De ha épp a pénzügyi helyzeted miatt aggódsz, akkor nézd meg, hogy mi miatt állsz így anyagilag. Mi az, amit teszel vagy nem teszel meg annak érdekében, hogy jobb legyen a helyzet.

Mire figyeljek a tudatosság jegyében?

A tudatos élet egy szemlélet alapján rajzolódik ki. Ahol most tartok, annak a kialakulásában részem van. Noha nem minden történésért vagyok felelős, de a reakcióimat megválogathatom. A tudatosság azt is jelenti, hogy lelassulok. Megállítom az automatikus pörgésemet, figyelek a testem és a lelkem jelzéseire, és ez alapján állítom össze a napomat. Ha kimerültem, akkor nem a megszokott három kávéval tartom egyenesben magam, hanem pihenek, visszatöltést adó tevékenységet végzek. Ha szétcsúszik az életem, akkor stratégiát keresek, egy sorvezetőt a céljaim felé.

Tudatosan élve megvizsgálom a bennem és a körülöttem zajló eseményeket, megcsodálom a természet, az élet nagyszerű dolgait, az életem értelmének tudatában élek, és jól gazdálkodom a jelenemmel, mert tudom, hogy a holnap senkinek sincs megígérve, de a most az mindig az enyém.

A tudatosság önbizalmat és önbecsülést ad. Érdemes most azonnal tenned azért, hogy tudatosabban élhess. Ha nem boldogulsz egyedül a kialakításával, ITT tudsz írni nekem.

Minden jót, Nelli

Borítókép: Pexels.com

Kattints a képre a részletekért! 🙂

Ajánlott cikkek