5 szokás, ami boldogtalanná tesz. Még ma hagyd abba!

5 szokás, ami boldogtalanná tesz. Még ma hagyd abba!

A magyar pesszimista nép – szokták ezt mondani.  Szerintem nagyon sok múlik azon, hogy felvállaljuk-e azt, hogy mi  magunk vagyunk a felelősek azért, hogy mi történik velünk. Nincs klasszikus értelembe vett „gondoskodó állam”, azaz mindenkinek a saját életének irányítását a saját kezébe kell venni. Noha, fájdalmas, mégis egyszerűbb elfogadni, ha mások döntenek felettünk, mert van kit hibáztatni. Másra haragudni sokkal kellemesebb, mint önmagunkra. De amíg nem vállalunk felelősséget, hogy nekünk kell döntést hozni, és cselekedni a változásért, addig nem csoda, hogy az ember kiszolgáltatottnak, elégedetlennek, boldogtalannak érzi magát.

Ne add át a boldogságot kulcsát másnak! – ezt is szokták mondani. De mit is jelent ez a hétköznapokban? Például ne maradj passzív, várakozó, haragvó, hibáztató állapotban. Ha valami nem megy úgy körülötted, ahogy azt szeretnéd, akkor igyekezz megtalálni a felismerést, hogy mi az, ami ide vezetett, tedd mögé a saját felelősségvállalásodat a változtatásért, majd ne kerüld meg a döntési folyamatot sem. Merj dönteni, és ha meghoztad az elhatározást, hogy teszel is a változásért, akkor már csak a cselekvés van hátra. Régi szokásokat elengedni, újakat beemelni, új látásmóddal tekinteni a történésekre, és a lehetőségekre.

Eddig te is eljutottál már, igaz? Csak az a fránya hogyan ne lenne…

De van. Aktiválnod kell a bátorságközpontodat azért, hogy ne fogjon vissza mindattól, amit beteljesíthetnél. Azért, hogy ne rekedj meg bizonyos helyzetekben, hanem legyen merszed dönteni, és cselekedni. Hogy megtanulj együtt mozogni a félelmeiddel az élethelyzetedbe való beleragadás helyett.

Ez a bátorság benned van. Ebben a könyvemben pontos gyakorlatokat találsz arra, hogyan lehet együtt mozogni a félelmeinkkel, hogyan lehet előhívni a bátorságot, és milyen gyakorlatok segítenek a magabiztosság elsajátításában.

De most jöjjön itt egy 5 pontos lista, tele olyan szokásokkal, melyek elégedetlenné, boldogtalanná teszik az embert:

  1. Panaszkodás. Szeretünk panaszkodni. Nem csak te, hanem más is, mert az szelepet nyit, elveszi a felelősségünket, segít továbbra is homályban tartani azokat a pontokat, ahol felelősséget kellene vállalnunk.
  2. Bírálat. Az ember gyorsan belelép az ítész szerepbe. Kritizál, leértékel, megmér. Ennek soha nincs jó vége, hiszen minden bírálat visszaér hozzám. Nem misztikum, hanem, ha bíráló hozzáállásom van az élethez, akkor azzal a látásmóddal tekintek magamra is. Ez visszafog hosszú távon engem a kiteljesedésben.
  3. Játszma. A munkahelyen, a párkapcsolatban, az előrejutásért, a szeretet kicsikarásáért hajlamos az ember játszmázni. Azért, hogy jobb fényben lássa magát, kevésbé őszinte, és konstruktív megoldásokkal éri el azt, amit szeretne. Felesleges energiarabló szokás.
  4. Múltban élés. Hányszor magyaráztuk meg a jelen helyzetünket a gyerekkorunkban ért szenvedésekkel? Előrevitt? Nem igazán. Az emberek, feltépkedve a gyermekkori sérelmeiket, csak még jobban megharagszanak a szüleikre, és értéktelennek érzik magukat. Hisz pont az törik el, ami a bizalmat adná az élethez. De ezt a bizalmat megtalálhatjuk felnőttként is. Ám nem kívül, nem más által megadva, hanem önmagunkban előhívva.
  5. Önutálat. Mit mondasz magadról, ha tükörbe nézel? A hibáidat látod vagy az erősségeidet dicséred? Örülsz annak, hogy mi lett belőled? Ha nem, miért nem változtatsz? Ha nem szereted magad, nem lesz önbecsülésed sem, és más szemében sem fogod tudni igazán szerethetőnek látni magad. Ugyanakkor, ha nincs nyitva a szívünk, mást sem tudunk szeretni.

Ha felismered a fenti szokásokban magadat, akkor tudod, hogy mi a tennivalód a változásért? Felismerni, elismerni, dönteni és cselekedni. A „HOGYAN”-ban EZ  segít.

Segítség a párkapcsolat működésének megértéséhez —->

Segítség önmagunk működésének megértéséhez —->

Segítség a megbocsátáshoz, az új szokások bevezetéséhez, a halogatás leküzdéséhez, a pozitív életszemlélet kialakításához, a vágyott élet felépítéséhez —>

Tanácsadás kérése —->