A mai világban nem nehéz kiesni a lelki kiegyensúlyozottság állapotából. A járványhelyzeti intézkedések, a mindennapos leterhelő munka, és sok esetben az otthonon belüli tapasztalások sem emelik a boldogságszintet.

Az adott helyzetünket nézhetjük pozitív, de negatív szemüvegen keresztül is. Mindkettő tapasztalás valós, nem arról van szó, hogy szemellenzőt veszünk fel, hanem csak irányítjuk a figyelmünket. Talán olyan ez, mintha lenne öt almánk egy tányéron, amiből kettőnek már rohad a külseje. Mi pásztázzuk az almákat, mert enni szeretnénk. Mi döntjük el, hogy a szemünket újra és újra a rothadókra irányítjuk, vagy a szépekre. Ha a szép almát nézed, még nem jelenti azt, hogy nem láttad a rothadót, vagy ne vennél róla tudomást. Azt jelenti, hogy megválasztottad, hogy melyikre fókuszálj. Ha a rothadtad nézed csak, vagy vissza-vissza megy a tekinteted, akkor nem leszel feldobott, ha arra gondolsz, bele kellene harapnod. Ha a szépet nézed, akkor szívesen fogod csillapítani az étvágyadat vele.

5 szokás, amitől jobban tudod érezni magad:

1, Naplóvezetés.

Vegyél egy neked tetsző füzetet, vagy ha szeretsz a laptopodon, telefonodon dolgozni, akkor azokra készíts jegyzetet minden este. Írd le, hogy milyen jó dolgok történtek veled, mik voltak azok a tapasztalások, amelyek arra sarkallnak, hogy máskor másképp reagálj rájuk, vagy tegyél valamit, hogy ne idézd elő azokat. A sort pedig hálával zárd, írj le 10 dolgot, amiért ma hálás vagy.

2, Mindennapi mozgás.

A rohanó világunkban ez az, ami sokszor elmarad. Az anyák a gyerekek dolgait intézik, őket hordják-viszik edzésre, különórákra, és előfordul, hogy nem marad idő önmagukra. A rendszeres, akár napi 10 perces mozgás is jó hatással lesz rád, csak el kell kezdeni. Büszke leszel magadra, és jót fog tenni szívnek- testnek-léleknek.

3, Kedves szavak.

Határozd el reggel, hogy aznap a kedves szavakra fogsz fókuszálni. Már kezdheted is önmagaddal szemben. Állj a tükör elé, és találj legalább 3 dicsérni való tulajdonságot. Ha az összkép miatt kritikus vagy, akkor is találj valamit, ami miatt dicsérő szavakkal fordulhatsz önmagad felé.

4, Mondj nemet.

Erősítsd minden nap magadban, hogy attól még szerethető és jó ember vagy, hogy bizonyos kérésekre nemet mondasz a megfelelési kényszerből származó igen helyett. Nem fog össze dőlni a világ, ha nem ugrasz más kérésére azonnal, cserében viszont kevesebb lesz a benned fortyogó elfojtás.

5, Gyűjts össze 5 dolgot, amiben fejlődni szeretnél, vagy megerősítésre van szükséged.

Ezek a pozitív mondatok azt a célt szolgálják, hogy ne feledkezz meg a célodról, azokról az érzésekről, élményekről, amit meg akarsz élni. Ha megvagy ezekkel a mondatokkal, írd bele őket a telefonod ébresztőjébe egyesével, és különféle időszakokra ütemezd be, hogy jelezzen neked. Olvasd el, érezd át a pozitív megerősítéseidet.

Az életünk szokásokból áll. Persze, alapvetően is vagyunk valamilyenek, de a gyerekkorunkban, iskolában, előző kapcsolatainkban ért impulzusok is nagyban befolyásolnak abban, hogy mire hogyan reagálunk. Sosem késő változtatni azokon az automatikus programokon, szokásokon, amelyek gátolnak téged abban, hogy kedvesen, szeretetteljesen, kiteljesedve élj. A segítőd a felismerés, a döntés és a cselekvés lesz.

Sok sikert!

*****

Ha nem igazán érzed magad közel a társadhoz, és szeretnéd, hogy segítsek a probléma feltárásában és annak kezelésében, túl jutni az elakadáson, a krízisen (akár megcsalt, akár hűtlen fél vagy, akár a kommunikációban, egymás megértésében vagytok elakadva), itt írd be magad a Skype tanácsadásra. Szívesen fogadlak, hogy ne titkok vagy kétségek között kelljen élned, hanem megismerd az erőforrásaidat, és használni tudd őket a boldogságod megélése érdekében. Ha párban jöttök, lehetőségetek nyílik könnyíteni a sérelmeiteken, megtanulni a helyes kommunikáció elemeit, megismerni és használni egymás szeretetnyelvét ahhoz, hogy jól tudjátok egymást szeretni a mindennapokban. Ezek a változások egy békésebb, stabilabb, élhetőbb, szexuálisan aktív párkapcsolathoz vezethetnek.

Laskai Nelli
házassági tanácsadó