Barion Pixel

5 szokás, amitől boldogabb leszel

A boldog élet titka sok embert érdekel, és népszerű tevékenység ennek kutatása. Nem véletlenül. Biztosan te is tapasztaltad már, hogy éled a megszokott életedet, tele vagy feladatokkal, igyekszel minden szerepedben maximálisan jelen lenni és teljesíteni, ám mégsem tölt el a boldogság érzése. Sőt. Sokkal inkább azt érzed, hogy szétforgácsolódtál, mások elvárásának terhe nyomaszt, és nincs időd magadra.

A boldogságot kutató professzorok szerint nem teljesen a körülményeinkben keresendő a boldogtalanságunk titka, hanem abban az életvezetési gyakorlatokban, amelyet nap mint nap elvégzünk. Például az, ahogyan gondolkodunk, ahogy hozzáállunk a feladatokhoz, amennyire időt adunk visszatöltődni, amilyenek a társas kapcsolataink, amit gondolunk magunkról, amennyire hasznosnak éljük meg az életünket.

A boldogtalan embereket kérdezve, hogy mi hiányzik nekik, többek között az alábbi válaszokat kaptam:

  • nem érzem szabadnak magam
  • nem érzem szeretve magam
  • nincs hitem abban, hogy jóra fordul az életem
  • magányos vagyok
  • semmi sem sikerül úgy, ahogy eltervezem
  • egész nap rohanok, nincs időm magamra
  • nem tudok elmélyülni abban, amit csinálok éppen
  • nincs biztonságérzetem

Mitől leszek boldog?

Láthatjuk, hogy a boldogság érzését sok minden képes megadni, de az biztos, hogy ha csak várunk arra, hogy valaki ezt tálcán kínálja nekünk, akkor nem fogjuk elérni a célunkat.

Van néhány szokás, ami segíteni tud abban, ha valaki szeretne boldogabb életet élni.

1, Tervezz, de légy rugalmas! A tervezés annak szól, hogy irányt adok a következő órának, napnak, hétnek, hónapnak, félévnek, de ha váratlan akadályokba ütközöm, képés vagyok újratervezni, alkalmazkodni az új helyzethez.

2, Olvass, hallgass előremutató történeteket! Biztos ismered a mondást, hogy annak az 5 embernek az átlaga vagy, akik leggyakrabban körülvesznek téged. Panaszkodnak? Nem terveznek? Nem teremtik az életüket? Ha ilyen a családod, akkor nem feltétlenül az a megoldás, hogy kiszakadsz tőlük, de olvass, hallgass olyan történeteket, amelyek előrevisznek téged.

3, Ismerd meg magad! Ez elengedhetetlen lesz, ha boldogabban akarsz élni. Tudd, hogy mi húz le, mi emel fel, és építsd be tudatosan azokat a szokásokat, melyek az önbizalmadat, önértékelésedet emelik.

4, Dönts. Mind magunk vagyunk felelősek a boldogságunkért. Ha tudod, hogy milyen tényezők boldogtalanítanak, mégis benne ragadtál, akkor dönthetsz. Úgyis, hogy keresed a kiutat, meg úgyis hogy nem. A te döntésed, és fogadd ezt el. Ez nem jelenti azt, hogy a későbbiek folyamán nem fogsz majd másként dönteni, de ha nem fogadod el a döntésedet, még nehezebb lesz a dolgod.

5, Foglalkozz naponta a fizikai-lelki-mentális jólléteddel! Keresd meg, hogy mi ad neked biztonságérzetet, mitől érzed fontosnak, szeretve magad, képezd magad, vezess hálanaplót, jótékonykodj, gondold át a nap végén, hogy miben voltál ügyes, ismerd el a kis eredményeidet is, mozgasd át a tested. Nem baj, ha kis lépéseket teszel magadért, mert ha a jó irányba lépkedtél, akkor este elégedetten hajthatod álomra a fejedet.

Ha szeretnél személyreszabott ütemtervet magadnak, amiben feltérképezed, hogy mire is van szükséged, mit kellene másképp tenned, mint eddig, akkor 3 módon tudok segíteni neked:

1,Személyre szabott tanácsadás

2, Helló, Élet! online tanfolyamok

3, Segítő könyvek

Örömmel tölt el, hogy Te is abba a csoportba tartozol, akik tudatosan élnek, és a felismerések által tesznek azért, hogy jobb körülmények között éljenek!

Ha úgy érzed, hogy túl sok idő lenne egyedül dolgoznod magadon, azon, hogy beivódjanak az új, nyugalmat hozó sémák, akkor itt tudsz időpontot egyeztetni a tanácsadásra.

Kép: pexels.com

Ez is tetszeni fog