Barion Pixel
Skype

nellilaskai

E-mail

info@boldognaklenni.hu

Ha eddig időt és energiát fordítottál arra, hogy fejleszd a mentális erődet, akkor most jobb helyzetben vagy, mint sokan mások. Úgy vélem, most már egyre többen érezzük a bőrünkön, hogy egy új rendszer van kibontakozóban, tetszik, nem tetszik, de rövid idő alatt ez már a második körös világhelyzet, mely az egyéni felelősségvállalást erősen reflektorfénybe helyezi.

Idegesség, türelmetlenség, álmatlanság, reménytelennek tűnő tervezések, összezördülések időszaka ez, a legtöbb ember életében megjelenik valahol valamelyik kellemetlen érzés. Talán te is érzed, hogy tenned kell most már valamit, ami felett az eddigi évek során átúsztál vagy elfordítottad a fejed.

Sokszor könnyebb elfordítani a fejünket, mint nagy levegőt venni és a mentális erőnk és lelki egyensúlyunk érdekében döntéseket hozni. Azonban, ha stabilak akarunk maradni, elkerülhetetlen.

Mit tudunk tenni most azért, hogy könnyebben átvészeljük ezt az – energiában is – nehéz időszakot?

1, Most már ideje megvenni azt a füzetet, ami naplóként szolgál téged. Írd össze a félelmeidet, és jelöld azokat, amelyek felett van kontrollod, és amelyik felett nincs. A háború időtartamát tekintve, vagy az országot érintő gazdasági helyzetre direktben nincs változtatási esélyed (ha csak nem valami kormányközeli, befolyásos ember vagy), így inkább arra vezesd ki a félelmedet, hogy mi az, amit megtehetsz a saját érzelmi, testi vagy anyagi biztonságod érdekében.

2, Légy tudatos az érzéseidet illetően. Figyeld meg, hogy mit érzel, próbáld felismerni és megtalálni a kiváltó okot. A gondolataid esetleg a múltban vagy a jövőben barangolnak, vagy olyan körülmény állt elő, ami nyugtalanító a jelenben? Tudsz te változtatni valamin, amitől a körülmény megváltozik? Vagy „csak” a hozzáállásodat tudod változtatni?

3, Ápold a társasági hálódat. Találkozz, beszélj olyan hasonlóan tudatosan gondolkodó emberekkel, akik nem csak a panaszkodást pörgetik, hanem segítenek neked akár jó gyakorlatokkal, akár megnyugtató, biztató szavakkal. Emeljétek egymást, hogy minél könnyebben átvészeljétek a nehéz időszakot.

4, Ne bánts senkit. Ne bánts senkit. Ne bánts senkit. Az ismétlés nem elírás, hanem egy rendkívül fontos kérés és/vagy javaslat. Most tényleg nagyon figyelj oda, hogy miként fordulsz oda mások felé, vagy hogyan reagálsz a társas helyzetekre. Hibáztató, fenyegető, marasztaló, agresszív stílus helyett válaszd a megértő, megbocsátó, elfogadó hozzáállást. Ez nem azt jelenti, hogy bárki bármit megtehet veled, hanem azt, hogy nem a másikat bünteted a reakcióddal, hanem megpróbálod megérteni a helyzetet, a saját érzéseidet, a másik fél érzéseit és annak megfelelően reagálsz, ami előre visz és nem pedig a gödör aljára tol titeket.

5, Meditálj. Mozogj. A legjobb, ha minden napra jut egy kis séta vagy tornázás, és a meditáció se marad el reggel-este. Ezek a tevékenységek olyan hormonokat fognak felszabadítani, amelyekre most nagy szükséged van.

Kívánom, hogy minél kisebb döccenőkkel menjünk túl a jelen és a most következő időszakon. A kinti káoszt benti nyugalommal lehetne kezelni, de mivel nem csak rajtunk múlik a világ sorsa, így legalább azzal kezdjünk valamit, ami rajtunk múlik. Ha Te másképp működsz, az a környezeted számára is példa értékű lehet.

Gyakorlat: Vegyél egy nagy levegőt, lélegezz lassan, számolva. Befelé 1-2-3-4, kifelé 1-2-3-4. Összpontosíts a légzésedre és arra, hogy a félelem helyett nyugalom járjon át. A légzésgyakorlatok után ülj le egy papírral és tollal, majd tudatosan építsd fel a napodat, összpontosíts a mentális erőd növelésére, a szükséges szokások lecserélésére. (Ha szeretnéd, hogy Neked is segítsek a gyorsabb stabilizálódás érdekében, kattints IDE.)

Ajánlott cikkek