nyarihaj.jpg Amikor már reggel nyúzott vagy, amikor visszanézve a családi nyaralás képeit, egyetlen fotón sem mosolyogsz, amikor nem villanyoz fel a tudat, hogy a párod melletted alszik, amikor nem érdekel, hogy milyen lehetőségeket találsz ma, akkor itt az idő, hogy változtass néhány dolgon. Persze, nem kötelező, szabad boldogtalannak és elégedetlennek maradni, tele sérelemmel, fájdalommal és elvágyódással.

„Én nem akarok semmi mást, csak boldog lenni.”  Ez a vágy ismerős, ugye?

Mindenki maga dönti el, hogy milyen szemüvegen keresztül nézi, értelmezi és éli az életét. Aki szeretné visszakapni az életkedvét, aki szeretne mosolyogni, aki vágyik arra, hogy megélje az élete csodálatosságát, annak érdemes a negatív hangulatba vezető szokásait elhagyni.

Mik azok a szokások, amik lenyomják a hangulatot?

1, Leértékelés

Mit gondolsz magadról, amikor belenézel reggel a tükörbe? Örömmel fogadod a látottakat? Szereted látni magad? Ha felveszel egy ruhát, megállapítod, hogy jól nézel ki, vagy szidod magad? Ha meglátsz valakit, akkor támogató megjegyzés születik benned, vagy ócsárolni kezded? Szoktál dicsérni másokat? És magadat? Ha leginkább negatív megjegyzésekkel vagy önmagad és mások tekintetében, akkor itt az idő, hogy támogató, pozitív szóhasználatokkal élj!

2, Panaszkodás

Azért szeretünk panaszkodni, mert abban bízunk, hogy a hallgató fél igazat fog nekünk adni. Egy kicsit csökken a nyomás rajtunk, úgy érezzük, hogy igazunk van. Nincs miért kételkednünk, nincs miért felelősséget vállalnunk, hiszen szerencsétlenek, áldozatok vagyunk.  

3, „Igen, de…”

Ha szeretnéd jól érezni magad a bőrödben, akkor cseréld le az „Igen, de” szóhasználatodat „Igen, és” – re. Ugyanis, valahányszor kettétörsz egy gondolatot a de szócskával, annyiszor ellenállásba kerülsz.  Gondold át, hányszor hallottál javaslatot arra, hogy szebbé, jobbá tedd az életedet, és hány alkalommal kezdted így a gondolatmenetedet, hogy Igen, de… Például, ha most olvasod ezt a bejegyzést, és azt írom benne, hogy ne szidd magad a tükör előtt, vagy ne kritizálj másokat, akkor lehet, hogy megfogalmaztad, hogy Igen, de nem dicsérhetem magam, ha túlsúlyom van. Igen, de ha nem panaszkodom, akkor megüt a guta… Szóval ezekkel ellenállsz a változásnak. A pozitív változásnak, hiszen igazolod magadnak azt, hogy miért ne kezdd el másképp látni és élni az életedet, mint eddig tetted. Ezzel sincs különben baj, csak akkor legyél elégedett azzal, ahol most vagy.

4, Nincs időm játszani

A boldog élet része a játékosság, a pajkosság, a humor, a nevetés. Ha megvonod a napodból a játékot, a vicces időtöltést, akkor megvonod magadtól azt a gyermeki, felhőtlen örömöt, ami feltöltene ebben a feladatokkal teli világban. Egy könnycsordulásig, hasfájásig vezető nevetés, a közös játék a pároddal, a barátaiddal, gyermekeiddel jó hatással vannak a testi-lelki egészségedre. 

5, Nem vállalom be

Ahogy a mondás is tartja, a fejlődés néha fájdalommal jár. Ahhoz, hogy új dolgokat tapasztaljunk meg, ki kell lépnünk a komfortzónánkból. Erre mindenkinek, minden nap tökéletes lehetőséget biztosít az élet: legyünk kedvesek azokkal, akikkel nem szoktunk, vagy bocsássunk meg valakinek, vagy vállaljunk el új feladatokat, és merjünk nagyot álmodni, majd tenni is érte. Mindenkinek vannak „nemszeretem” feladatai, amik megugrásával egyre tágíthat a komfortzónáján, egyre több mindenben erősítheti az önbizalmát, önbecsülését. Ezek elsajátítása nem megy csak tanfolyamokkal, ezeket a helyzetekben való szereplésünk adja meg igazán.

Ha boldogságra vágyunk, el kell fogadjuk, hogy ez kívülről, varázsütésre nem történik meg. Minden változás bennünk kezdődik. Ha békét akarsz a családodban, válassz békés gondolatokat akkor is, ha a másik éppen háborog. Ha szeretve akarsz lenni, mutasd ki a szeretetedet akkor is, ha a másik nem teszi. Ha boldog akarsz lenni, az igazságod igazolása helyett mindig válaszd a kedvességet, a szeretetet. Ez az, ami segít.

 

További párkapcsolat-javító, életöröm-növelő írásért kattints a blogra!

 

Laskai Nelli
házassági tanácsadó, életöröm tréner
a Boldognak lenni könyvek szerzője