Barion Pixel
Skype

nellilaskai

E-mail

info@boldognaklenni.hu

Az egészségünk az egyik legfontosabb kincsünk, hiszen, ha jó bőrben vagyunk, ha jól érezzük magunkat, akkor kiteljesedett életet tudunk élni. Az alábbi kérdéssor megválaszolásával kiderül, hogy van-e olyan terület az életében, ahol új szokások bevezetésére van szükség.

active-19413_1280.jpg

A testünk a mi saját házunk. A minőségi életünk fontos eleme. Ezért nagyon fontos, hogy rendszeresen karbantartsuk, fejlesszük, erősítsük ott, ahol szükséges.

Ön mennyire él egészségesen?

  • Energikus, vagy fáradt?
  • Van kedve új dolgokat kipróbálni, megtanulni, vagy inkább a meglévő napi rutinfeladatokat próbálja túlélni?
  • Gondot okoz a leejtett tárgyak felvétele vagy gyorsan felkapja őket?
  • A cipőfelhúzás gondot okoz, vagy könnyedén sikerül?
  • Ha fel kell menni pár lépcsőn, akkor könnyedén felszökken vagy zihál és izzad?
  • Jól alszik, vagy álmatlanul forgolódik éjjel?
  • Megiszik naponta legalább 2 liter vizet?
  • Félkész ételeket választ, vagy minőségi ételt főz magának?
  • Dohányzik?
  • Naponta fogyaszt alkoholt?
  • Milyen nyugalmat hozó módszerrel oldja a felgyülemlett stressz hatását?
  • Fiatalabbnak vagy idősebbnek érzi magát a valódi koránál?
  • Elismerően véleményezi magát, ha belenéz a tükörbe?

A válaszok alapján, melyik területen kellene változtatnia ahhoz, hogy jobban érezze magát?

Tippek az életmódváltás indulásához

1, 21 nap elég ahhoz, hogy egy új szokást bevezessünk az életünkbe. Ha három héten keresztül napi rendszerességgel teszünk valamit, az beépül a tudatunkba, azt megszokja szervezetünk. Akár legyen szó napi két liter víz beviteléről, vagy a napi 10 perc tornáról.

2, Ha több területen szeretnénk változtatni az eddigi rutinunkon, először érdemes egy területet kiválasztani, és ott elérni a változást, majd az itt szerzett önbizalommal, elismeréssel feltöltődve nekivágni a további területeknek.

3, Ha valakinek nehezére esik a régi, nem elég jó eredményeket hozó szokásaitól eltérni, akkor segíthet egy rövid táblázat, melyben felsorolja, hogy mit nyer, ha másképp fogja csinálni, és mit veszít, ha minden marad a régiben.

4, Egyszerre csak egy napra kell gondolni, mindig az aktuális napra szóló változtatásra figyeljünk, így talán kevésbé érezzük korlátozva magunkat, és kisebb lesz az ellenállás az új tapasztalatok megszerzésére.

5, Az egészséges étkezés is az egészséges életmód része. Az étkezési szokások módosításánál van, akinél az válik be, ha azonnal elajándékoz mindent, ami nem illik bele az új menübe, de vannak, akik a fokozatos átállást viselik jobban. Az biztos, hogy megköszöni a testünk, ha kevesebb cukorral és több zöldséggel, gyümölccsel tápláljuk magunkat.

+ 1 tipp: Ne csak a testnek adjuk meg, ami az egészséges működéshez kell, hanem a lelkünknek is.  Legyenek minél tisztább emberi kapcsolataink, éljük meg a jelen pillanatait, meditáljunk, sétáljunk nagyokat az elménk tisztítása és a lelki békénk megteremtéséért.

Párkapcsolat- javító, életkedv – növelő írásokért kattints a blogra.

Köszönöm, hogy velem voltál. Ha úgy érzed, van ismerősöd, akinek hasznos ez a cikk, küldd el neki, vagy oszd meg a közösségi oldalon. Legyen örömteli napod!

Laskai Nelli

házassági tanácsadó, életöröm tréner
A Boldognak Lenni (párkapcsolat-javító, önbizalom-erősítő) Könyvek szerzője

Ajánlott cikkek