mosolygono.jpgHa úgy érezzük, hogy semmi nem jön össze és minden összeesküdött ellenünk, akkor valójában figyelmen kívül hagyjuk azokat a dolgokat, amik igenis rendben vannak körülöttünk, és némi túlzással csak arra koncentrálunk, ami nem működik.  A jót könnyen megszokja az ember, sőt, egy idő után természetesnek veszi, ám ez könnyen elégedetlenségbe sodorhat bennünket.

(A lelki béke eléréséről szóló írásom itt olvasható.)

Milyen gyors segítség létezik, ha rendkívül mélyponton érezzük magunkat és szeretnénk kimászni a gödörből?

1, Meditáció – kutatások bizonyítják, hogy milyen nagy ereje van a mindennapos meditációnak. Annak, hogy napi  5- 30 percet csak önmagunkra, a belső hangunkra szánunk. Ha nem megvalósítható, hogy 30 percig egyedül csendben legyél, akkor alkalmazz rövidebb, összpontosításra ösztönző meditációt.

2, Hálalista – írd össze, hogy mi mindenért vagy hálás, ami megadatott számodra! Család, barátok, munka, lakhely, egy mosoly a metrón…stb.

3, Írd össze az eddigi eredményeidet! Mindent vegyél sorra, amit az erőfeszítéseid árán elértél. Figyeld meg a hozzá kapcsolódó érzéseidet! Légy büszke magadra!

4, Keresd pozitív gondolkodású emberek társaságát! Ha nem alkalmas az időpont a találkozókra, akkor keress inspiráló videókat, történeteket a neten. Töltődj fel!

5, Segíts másoknak! Tudom, nehezen hihető, hogy amikor annyi energiánk sincs, hogy magunkat megsegítsük, akkor majd a másokon történő jótékonyság fog bennünket kihúzni a nyomott hangulatból, pedig igaz! Amikor önzetlenül viselkedsz másokkal, akkor az önbecsülésed növekszik.

Még több bevált gyakorlatot ismerhetsz meg a Boldognak lenni című könyvemből.

Szeresd önmagad, ez a legfontosabb, ha mélyponton vagy. Tudd, ahogyan a rossz megtörténhet velünk egy pillanat alatt, éppúgy a jó is beköszönthet hozzánk! Akár már a következő percben!