Hogyan bocsássak meg a páromnak?

Hogyan bocsássak meg a páromnak?

A megbocsátás nehéz dolog. Mindaddig, amíg nem lesz világos számunkra a történés értelme. Nem könnyű félrerakni az igazságérzetünket, és nem megalázónak, hanem iránymutatónak értékelni a kellemetlen helyzetet, amibe kerültünk.

Hogyan lépjünk túl azon, hogy valaki olyan szavakat használt ellenünk, amelyek még hónapokkal később is horzsolnak bennünket? Hogyan felejtsük el, ha a társunk, szerelmünk elárult bennünket? Hogyan bízzunk újra magunkban, ha már ezerszer elbuktunk?

Nem könnyű elengedni a sérelmeinket, és talán nem is ez a legjobb, amit tehetünk a fájdalom enyhítésére. Mert sokan erre azt mondják, hogy ha el kell valamit engedni, akkor annál jobban ragaszkodnak hozzá. És annál több figyelmet fog kapni az érzés az ő életében.

Akkor ne az elengedésen dolgozz, ha az ellenérzést vált ki belőled. Akkor azt keresd, hogy miként tudod beforgatni a tapasztalást úgy, hogy valóban téged tudjon segíteni.

Hogyan tudjuk meglátni a kellemetlenségben az előremutatót? Ne az érzéseinket akarjuk megváltoztatni, hanem a gondolkodásmódunkat.

Gabi, akivel pár hónapot együtt dolgoztunk, azzal keresett meg, hogy sok a sérelem a szívében, ami miatt eltávolodik a párjától. Nem tud megbocsátani neki, nem tudja jól érezni magát vele, mert valahányszor egy légtérbe kerülnek, előbb-utóbb megindulnak a játszmák. Ha a párjára néz, a fájdalmát látja benne. Mindegy is, hogy a társa mivel árulta el őt, a lényeg, hogy Gabi nem tud megbocsátani neki.

Az érzéseiről így beszél:

Olyat tett velem a párom, ami nagy fájdalmat okozott nekem. Nem tudok bízni abban, hogy többet ez nem fordul elő, sem abban, hogy ő tanult a történtek következményeiből. Elválni nem szeretnék igazából, de a maradáshoz kell, hogy újra bízni tudjak benne. Hogy elhiggyem, képes lesz az általam elfogadható módon viselkedni, már ami kettőnket illeti.

Hogyan bocsássak meg a páromnak?

A fájdalmat enyhítendő, górcső alá vettük, hogy mi történt. Megkerestük a kiváltó okokat, és bár nem tudhatjuk pontosan, hogy a társát mi motiválta a döntésében, de arra van ráhatása, hogy ő, Gabi mit kezd a tapasztalással, és hogyan fordítja ezt a kapcsolat és önmaga javára. És még azt is átbeszéltük, hogy Gabi érez-e haragot önmagával szemben. Ha igen, miért? És mivé tudja átfordítani ezt a haragot. Hogy ne eleméssze, hanem előrevigye.

Ezt a folyamatot felismerni, megélni, és megérteni nem könnyű. Egy fontos pont következik ez után. Akarja-e tényleg, hogy bízzon a társában, akarja-e önmaga felelősségét látni a helyzetben… akar-e ő változtatni azért, hogy legközelebb a kiváltó ok ne jöjjön létre.

Ami más viselkedésében bánt engem, annak a gyógyírja bennem található.

Ne pazaroljuk el a napjainkat haragra, gyűlöletre. Ehelyett kérjünk segítséget, ha kell, képezzük magunkat, és változtassunk a látásmódunkon úgy, hogy a szeretet és a béke hasa át a napjainkat. Kapcsolatban vagy egyedül.

 

Az Összhangban lenni című könyv (e-bookban is) segít a hűtlenség feldolgozásában, önmagunk és a kapcsolatunk feltérképezésében. Feladatlapokat tartalmaz, hogy megismerjük a saját párkapcsolati vágyunkat, mit is keresünk a kapcsolatban, lássuk, hogy mire vágyunk.

Bejelentkezés tanácsadásra –>

Minden Boldognak Lenni könyv kapható e-book formájában is.  

A könyveket kérd a kedvezőbb csomagajánlatban!