Hogyan győzzünk a fáradtság, a letargia felett?- Interjú Dr. Bíró Szabolccsal

Hogyan győzzünk a fáradtság, a letargia felett?- Interjú Dr. Bíró Szabolccsal

A nők gyakran számolnak be arról, hogy a sok mindennapos teendőjük mellett sokszor fáradtak, egykedvűnek érzik magukat. Naponta többször is kellene döntéseket hozniuk, mégis túl nyúzottak és fásultak ahhoz, hogy megtegyék. Inkább halogatnak, és nem tesznek rendet magukban, vagy maguk körül, miközben vágynak arra, hogy energikusak, ihletettek, aktívak legyenek a teendőik elvégzése során. Én magam a természetes megoldások híve vagyok, tudom, hogy néha nem elég gyors a lelki munka eredménye, és akkor jól jön a test megtámogatása.

Dr. Bíró Szabolccsal beszélgettem erről (Wise Tree Naturals)

Mivel tudják a nők segíteni a szervezetük regenerálódását?

Ez természetesen attól függ, mi miatt van fáradékonyság. És a más egészséget boncolgató témákban oly sokszor megjelenő táplálkozásnak, rendszeres mozgásnak, a stressz kivezetésének ebben az esetben is nagy szerepe van. Ha most kimondottan a táplálkozást nézzük, pl. a tojássárgájának a fogyasztása, az állati eredetű fehérjék/porcos kollagénben gazdag dolgok, jó minőségű szénhidrátok, mind-mind segítik a regenerálódást, hiszen a bennük lévő B-vitaminok, C-vitamin, aminosavak mind részt vesznek a szervezet energiatermelő folyamataiban. De ezek mellett, van egy csoda ásványi anyag – a magnézium, amely sokban segíthet. Manapság mindenki, legyen az nő vagy férfi, rengeteg fizikai, lelki és szellemi erőfeszítésnek van kitéve és ezek hatására megnövekszik a szervezet magnézium igénye. A pótlása nagyon fontos, hogy ne találjuk szembe magunkat a magnéziumhiány olykor elég kellemetlen tüneteivel. Mivel azt az időszakot éljük, amikor az élelmiszerek a csökkenő ásványi anyag tartalmuk miatt már nem biztosítják kellőképpen a vitaminok, ásványi anyagok bevitelét, érdemes a pótlásról valamilyen más formában gondoskodni. Amennyiben ételeinkből szeretnénk fedezni a napi magnézium szükségletünk legalább egy részét, úgy érdemes zöld leveles színű zöldségeket minél nagyobb arányban étrendünkbe iktatni vagy az étcsokoládé mértékletes fogyasztásával kiegészíteni étrendünk.

Honnan tudja valaki, hogy magnéziumhiányos? Mik a tünetek?

A magnéziumhiány tünetei közül az egyik legjellegzetesebb a kalimpáló szívverés lehet. A szívritmuszavarok mindenképpen kivizsgálást igényelnek, de sok esetben előfordul, hogy a magnéziumpótlás hatására teljesen megszűnnek. Rendszeresen sportolók vagy fizikai munkát végzők esetében felmerülő izomgörcsöket is nagyon gyakran az alacsony magnéziumszint okozza. A szokatlan fáradékonyság, gyakori szorongás, csökkent koncentrációs képesség, figyelem zavar, szellemi kimerültség, éjszakai megébredések is mind a magnéziumraktárak feltöltésének a szükségességére hívják fel a figyelmet.
A kismamákat sem kíméli a magnéziumhiány. Nekik a várandósság miatt több magnéziumra van szükségük. A várandósság alatt fellépő magnéziumhiány tünetei is a gyakrabban jelentkező izomgörcsök, illetve a hasfal szokatlan keményedései lehetnek. Fontos azzal is tisztába lenni, hogy a tartós magnéziumhiány hosszú távon hozzájárulhat a csontritkulás, a magas vérnyomás, szív- és érrendszeri betegségek, depresszió, sőt a cukorbetegség kialakulásához is.

Kik a leginkább érintettek?

Az, aki háttérbe helyezi a táplálkozás fontosságát, sok-sok feldolgozott terméket, készételt fogyaszt, aki túlsúlyos vagy emésztőrendszere sérült, nagy valószínűséggel magnéziumhiányban is szenved. Aki jelentősen csökkenti a bevitt étel mennyiségét (folyamatosan fogyókúrázik)  vagy rengeteget izzad, sportol, vagy rengeteget stresszel, azok akik sok-sok édességet fogyasztanak vagy esetleg  szív és vérnyomás problémával küzdenek is érintettek lehetnek. Igazság szerint elég nehéz felsorolni 🙂 , inkább célszerű a pótlásáról időnként gondoskodni. Vicces módon akkor lehet a legegyszerűbben észrevenni a hiányát, ha elkezdjük pótolni és egyszer csak jobban érezzük magunkat.

Mennyi idő alatt lehet pótolni a magnéziumhiányt? Milyen eredmény várható?

Természetesen a kialakult hiány állapottól függ, hogy mennyi idő alatt lehet pótolni, de már pár nap alatt is lehet érezni a pozitív hatását. De akár 1 hónap is szükséges lehet, hogy a szervezet teljesen feltöltődjön.

Mi történik a szervezettel, ha nem pótoljuk?

Súlyosbodnak a már meglévő tünetek, romlik a teljesítőképesség és nagyfokú fáradság, letargia is jelentkezhet a vérnyomás és szívproblémákkal együtt, de ez nagyon egyéni. 

Mire kell figyelni a készítmény kiválasztásakor?

A jól hasznosuló magnéziumforma kiválasztása elengedhetetlen! A magnézium-oxid a létező legrosszabb forma, ezért nagyon figyeljünk arra, hogy ne ezt tartalmazza a kiválasztott étrend-kiegészítő, mivel a széteső magnézium-oxid szabad gyökök keletkezéséhez vezet, amit a szervezetnek semlegesíteni kell, és ezért rengeteg antioxidánst használ fel. Ha tudjuk, hogy az emésztőrendszerünk érzékeny, magnézium-citrátot inkább ne használjunk, mert hasmenést okozhat, de alapvetően ez is egy jól hasznosuló forma. Ezen kívül, ami bátran ajánlható, az a magnézium malát, glicinát, orotát, klorid formák. Rendkívül jó biológiai aktivitással bírnak. A készítmény kiválasztásánál még érdemes mérlegelni az étrend-kiegészítő (pl. tabletta) vagy krém nyújtotta előnyöket/hátrányokat. A krém forma előnye lehet, hogy érzékeny és sérült emésztőrendszernél is bátran használható és sokkal jobban hasznosul. Amennyiben valaki magnézium klorid alapú krém mellett dönt, ne ijedjen meg, ha a készítmény csípi a bőrt. Ez csak annyit jelent, hogy a bőr dehidratált. A többi forma esetében nem kell ilyen ’csípős’-hatástól tartani!

 

A krémhez kapcsolódó nyereményjátékunkat keresd a Boldognak Lenni Facebook csoportban! Ha még többet szeretnél tudni a krémről, kattints a képre!

Ha szeptember 3-ig rendelsz ebből a krémből (erre a képre kattintva), egy arcradírt kapsz ajándékba!

 

 

 

 

 

 

 

Az ajándék: