Mindannyiunkkal előfordulhat, hogy egyszerűen elfogy az energiánk. Fáradtak, céltalanok és motiválatlanok vagyunk. Ilyenkor úgy érezzük, mintha egy láthatatlan falba ütköznénk, minden erőfeszítésünk hiábavaló, és a kiutat sem találjuk. Azonban vannak módszerek, amelyek segíthetnek visszanyerni az életenergiánkat és újra lendületet kapni.

Mikor szokott elfogyni az életkedvünk és az életenergiánk?

Folyamatosan veszítünk a színességünkből, energikusságunkból, kevésbé látjuk értelmesnek az életünket, például amikor:

  • nincsenek céljaink, és csak sodródunk
  • megoldatlan feladatokat halmozunk fel
  • hosszan dilemmázunk a döntéshozatalban
  • haszontalannak érezzük magunkat
  • nincsenek olyan vágyaink, melyekért folyamatosan teszünk, hogy elérjük
  • lemondunk magunkról, akár az idősödés, akár a sikertelenséget megélve
  • ha túl nagy eredményt várunk magunktól, amit nem tudunk gyorsan elérni

Milyen erőt adó tevékenységekkel tudjuk segíteni magunkat?

1. Mozgás és friss levegő

A rendszeres testmozgás csodákra képes, még akkor is, ha nincs kedved hozzá. Kezdd el kicsiben: egy rövid séta a parkban, néhány nyújtó gyakorlat otthon, hogy felpezsdüljön a vérkeringésed és több energiát érezz. A friss levegő és a természet közelsége szintén pozitív hatással lehet a hangulatodra.

2. Tiszta, energiát adó ételek, italok fogyasztása

Sokat lehet olvasni a megfelelő táplálkozásról. A friss zöldség, gyümölcs, a teljes kiőrlésű gabonák, sovány fehérjék, az alacsony cukor és liszttartalmú ételek segíteni tudnak abban, hogy könnyedebbnek és energikusabbnak érezd a tested. Nem könnyű átállni az egészséges étrendre, de miután a tested felismeri, hogy könnyebbé vált a működése, egészen könnyen tarthatóvá válik az új étrend.

3. Pihenés és alvás

Ugye milyen jólesik, amikor kipihenten ébredsz fel? Nagy mázlista, aki jól alszik, de nem csak szerencse kérdése. A hűvösebb hálószobai levegő, az elektronikai eszközök esti bojkottálása, az időben lefekvés, a meditáció, a kényelmes ágy mind hozzájárul ahhoz, hogy jobban aludhass. Ha teheted, napközben is pihenj.

4. Mentális egészség ápolása

Az érzelmi kimerültség gyakran vezethet az életenergia hiányához. Fontos, hogy foglalkozz a mentális egészségeddel is. Beszélj egy barátoddal, írj naplót, vagy próbáld ki a meditációt. Ezek a módszerek segíthetnek abban, hogy feldolgozd az érzelmeidet és csökkentsd a stresszt. A mentális egészség ápolása hozzájárul a boldog párkapcsolat kiépítéséhez és megtartásához.

6. Kapcsolatok ápolása

Tölts időt a barátaiddal, családoddal, vagy ismerkedj meg új emberekkel. Egy jó beszélgetés vagy egy közös program feltöltődést és örömöt hozhat az életedbe.

Az élettel együtt jár, hogy olykor nehezebb élethelyzetbe kerülünk, enerválttá válunk. Lehet, hogy épp egy nagy kihívás közepén találjuk magunkat, megváltozott az addigi helyzetünk, vagy egy ismeretlen, új életszakaszt kell megkezdenünk. Ilyenkor jó, ha elfogadjuk, hogy most ez a nehezebb periódus van, nem harcolunk emiatt önmagunkkal, hanem egyre többet gondolunk arra, hogy újra képesek leszünk jól érezni magunkat.

Ha gondolod, szívesen segítek abban, hogy mihamarabb újra energikus legyél. Megtaláljuk együtt az erőt adó tevékenységeidet, a motivációdat, hogy elérd a kitűzött, vágyott állapotodat. Ha Te még nem ismered az általam használt technikákat, itt tudsz olvasni a tanácsadás menetéről.

Laskai Nelli

NLP tréner, házassági tanácsadó

Szeretném bemutatni az új könyvemet. Az Újra igen! olyan technikákat, gyakorlatokat tartalmaz, ami segíteni tud abban, hogy jobban kezeld a stresszt, el tudj lazulni, megértsd a párkapcsolati működésedet, miért és hogyan választasz partnert magadnak. Megoldásokat mutat be egyes párkapcsolati problémákra, és segít felismerni a bántalmazó kapcsolatot. A feladatlapok segítségével fel tudod mérni, hogy milyen kötődési stílusod van, hogy áll most a párkapcsolatod és a 10 héten át végezhető közeledést segítő programmal javíthatod, erősítheted a kötődést közted és a párod között. Kattints a képre, és nézd meg, mit találsz a könyvben!

Szeretném bemutatni az új könyvemet. Az Újra igen! olyan technikákat, gyakorlatokat tartalmaz, ami segíteni tud abban, hogy jobban kezeld a stresszt, el tudj lazulni, megértsd a párkapcsolati működésedet, miért és hogyan választasz partnert magadnak. Megoldásokat mutat be egyes párkapcsolati problémákra, és segít felismerni a bántalmazó kapcsolatot. A feladatlapok segítségével fel tudod mérni, hogy milyen kötődési stílusod van, hogy áll most a párkapcsolatod és a 10 héten át végezhető közeledést segítő programmal javíthatod, erősítheted a kötődést közted és a párod között. Kattints a képre, és nézd meg, mit találsz a könyvben!

Hallgasd meg a podcast adásokat is!