Mélyponton lenni az életben mindenkivel előfordulhat, és ilyenkor nehéz megtalálni a kiutat.

Az alábbi tippek azonban segíthetnek abban, hogy összeszedd magad, és újra lendületbe kerülj:

  • Ismerd fel az érzéseidet: A mélyponton való átvészeléséhez az első lépés az, hogy felismerd az érzéseidet. Lehet, hogy szomorú vagy, zavart vagy éppen dühös, de fontos, hogy elfogadd az érzéseidet, és ne próbáld elfojtani azokat. Emlékeztesd magad, hogy ez az érzelmi szakasz is csak átmeneti, mint minden az életben, és ahogy eddig is elmúltak ezek a szakaszok az életedben.
  • Beszélj valakivel: Az érzések és gondolatok megosztása valakivel sokat segíthet a mélyponton való átvészelésben. Beszélj barátaiddal, családtagjaiddal, vagy ha szükséges, keress fel egy szakembert. A szakember felkeresése nem gyengeség, sőt, pont hogy abban rejlik az erőd, hogy nem akarsz sokáig dagonyázni a mélyponton, hanem szakszerű segítséggel mihamarabb kihúzod magad a mélyből a fénybe.
  • Tegyél magadért: Ha mélyponton vagy, fontos, hogy törődj magaddal, és tegyél olyan dolgokat, amik jól esnek neked. Lehet ez bármilyen tevékenység, amely segít felfrissülni, kikapcsolódni és feltöltődni. Öltözz fel olyan ruhába, amiben csinosnak érzed magad, készítsd el a frizurádat, gondolj úgy magadra, mint aki rendben van.
  • Fogalmazz meg célokat: Az életünk során fontos, hogy célokat tűzzünk ki magunk elé. A célok segíthetnek abban, hogy irányt adjanak az életednek, és segítsenek kilábalni a mélypontról. Apró, kis célokat tűzz ki, de minden nap legyen valami, ami felett kontrollod van.
  • Gyakorold a pozitív gondolkodást: A pozitív gondolkodás rendkívül fontos ahhoz, hogy átvészeld a mélypontot. Próbálj meg pozitívan tekinteni az életedre, és fókuszálj azokra a dolgokra, amelyek boldoggá tesznek. Írj össze 10 dolgot, amiért hálás vagy.
  • Ne add fel: Fontos, hogy ne add fel, ha mélyponton vagy. Az élet tele van kihívásokkal, de mindig van kiút. Ha nehéznek tűnik a helyzet, emlékezz arra, hogy ez csak egy átmeneti állapot, és mindig van lehetőség a változtatásra.
  • Keress segítséget: Ha úgy érzed, hogy nem tudsz egyedül kilábalni a mélypontról, akkor ne félj segítséget kérni. Fordulj szakemberhez, akár életvezetési tanácsadóhoz, akik segíthetnek abban, hogy újra talpra állj és megtaláld az utadat az életben.

A mélypontból vezet felfelé út, ne felejtsd el. Ez az életszakasz is átmeneti, túl leszel rajta, de nem muszáj sokáig szenvedned. A stresszkezelő gyakorlati módszerekkel segíteni tudok neked is, ha úgy érzed, szeretnél már végre kimozdulni a megrekedésből. Itt tudsz olvasni a tanácsadás menetéről. Szeretettel várlak!

Szeretném bemutatni az új könyvemet. Az Újra igen! olyan technikákat, gyakorlatokat tartalmaz, ami segíteni tud abban, hogy jobban kezeld a stresszt, el tudj lazulni, megértsd a párkapcsolati működésedet, miért és hogyan választasz partnert magadnak. Megoldásokat mutat be egyes párkapcsolati problémákra, és segít felismerni a bántalmazó kapcsolatot. A feladatlapok segítségével fel tudod mérni, hogy milyen kötődési stílusod van, hogy áll most a párkapcsolatod és a 10 héten át végezhető közeledést segítő programmal javíthatod, erősítheted a kötődést közted és a párod között. Kattints a képre, és nézd meg, mit találsz a könyvben!

Hallgasd meg a podcast adásokat is!