motivaciostippek.jpgVáltoztatni szeretnél, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá?
A szombati tréningen a legtöbb kérdés arra irányult, hogy miként lehet mozdulásra, változásra bírni magunkat. Hogyan találjuk meg azt a lépcsőt, aminek az első fokán el kellene indulni? Honnan lehet tudni, hogy az irány, melyet választunk, az jó?

Jó néhány példán keresztül végignéztük, hogy egyáltalán mennyire lehetséges bebiztosítanunk magunkat. Megfigyeltük, hogy nincs garancia semmire, tehát nem várhatunk azért a jelen boldog megélésével, hogy majd egyszer lesz egy szebb, egy jobb nap, ami pont alkalmas lesz, hogy változtassunk a szemléletünkön.

Hogy kezdjük el?

Nem igényel tervezést a pozitív hozzáállás beépítése a mindennapjainkba. Ez úgy alakul ki, hogy csinálod. Amikor negatív gondolatod van, mert vagy a múltban hozott téves döntéseken, vitákon vagy a jövő nehézségein, bizonytalanságán jár az agyad, akkor azonnal mutatsz az elmédnek néhány pozitív körülményt a jelenből, melyért hálás lehetsz. És ezzel már gyakorlod is a boldogsághoz vezető gondolkodásmód beépítését. Ma még figyelmezteted magad, és 10 – ből 4-szer sikerül is átállni azonnal, majd később egyre kevesebb odafigyelést igényel ez a reakció. Jönni fog magától.  Egyre kevesebbszer fogsz barangolni a múltban vagy a jövőben, egyre többször cseréled meg a Miért történt? kérdést arra: Hogyan lehetne…?

Lerövidül a szomorkodás, a harag, az útkeresés, vagy a bizonytalanság érzésének az időtartama és ezzel növeljük az életöröm perceket.

Tervezés vagy sodródás?

Felmerül a kérdés, hogy ha nem foglalkozunk a jövővel, akkor hogyan teljesítjük a céljainkat. A tervezés jó dolog, szükséges. Jó, ha tudjuk, hogy mik azok a szálak az életünkben, melyekben változást szeretnénk elérni. Egyszerűen fogjunk egy darab papírt és írjuk le, hogy mi a jelenlegi pozíciónk és mire szeretnénk változtatni azt. Az útvonalat pedig kreatívan gondoljuk ki, hogy milyen lépésekkel, milyen fejlesztésekkel lehet a célt elérni: új ismeretek, új kapcsolatok, tanulmány…stb.

Hogy motiváljam magam?

Az önmagunk fenékbe rúgása általában a halogatás áldozatává válik. Majd holnap, majd hétfőn, majd, ha 55 kg leszek, ha lesz egy párom, ha…  Segíthet, ha minden reggel ébredés után elképzeled az ideális napodat, az ideális életedet. Az apró részletekig: kivel, hogy, hol, mit szeretnél dolgozni, hogy szeretnél kinézni, miből élsz, mennyiből élsz, milyen családod van, merre utazol, stb. Érezd, hogy milyen jó is ez így! Ez ad majd egy löketet, hogy legyen kedved változtatni. Ezek mellett nézz inspiráló filmeket, videókat, olvass olyan emberekről, akik mertek változtatni és nem bánták meg!

Tudd, hogy ma vagy a hátralévő életedben a legfiatalabb, ezért – bár sosincs késő változtatni – tedd meg az első lépéseket mihamarabb! Persze, csak ha szebb és örömtelibb, szabadabb életet szeretnél élni annál, ami most van.

Hiszem, hogy képes vagy rá, hiszem, hogy Neked is sikerülhet. Sok sikert hozzá!

 

További önbizalom-erősítő, párkapcsolat-javító módszerekért, kattints a blogra!

 Laskai Nelli
házassági tanácsadó, tréner
a Boldognak lenni és a Két férfi között című könyvek szerzője