A stresszes világunkban jól jön, ha tudunk lazulni valamivel, ami nem illegális, nem veszélyes az egészségünkre és nem is teszi tönkre a párkapcsolatunkat sem. 🙂

A mindfulness gyakorlatok kiválóak arra, hogy a jelenben tartsanak téged, és kizökkenj a rossz gondolataidból. Segít lecsendesedni, önmagadra hangolódni, megtanít összpontosítani, ráadásul bármikor és bárhol alkalmazhatod.

Egyszerű mindfulness gyakorlatok

A légzésmeditáció egy egyszerű gyakorlat. A lényege, hogy pár percig megfigyeled a légzésedet, figyeled a befelé áramló levegő útját, megpróbálod elcsípni a váltópontot, amikor kifelé áramló levegővé válik, és ahogy elhagyja a testedet. A lassú légzésnek köszönhetően felfokozott idegállapotban is bevetheted, hogy le tudj nyugodni.

A másik gyakorlat a tested végigpásztázására irányul. Próbáld meg gondolatban végig szkennelni a testedet a fejed búbjától a lábujjadig. Ez úgy a legegyszerűbb, ha fekve végzed. Alvás előtt nagy hasznodra fog válni. Kapcsolj valami halk instrumentális zenét a nagyobb lazulás eredményéért.

Az öt érzékszervre irányuló megfigyeléssel arra koncentrálj, hogy milyen apró részletet veszel észre magad körül, milyen hangokat hallasz, milyen ízt érzel a szádban, milyen illatokat érzel, és hány ponton illeszkedsz a székhez, vagy az ágyhoz, vagy ha állva végzed a feladatot, akkor a földhöz. Ezt végezheted sorban állás közben, vagy a munkahelyeden pár perc szünetben.

Próbáld ki a gyakorlatokat, szakadj ki a nyomasztó mindennapokból, és éld meg a pillanatot. Ítélkezésmentesen, nyugalomban.

****

Ha nem igazán érzed jól magad a bőrödben, és szeretnéd, hogy segítsek a probléma feltárásában és annak kezelésében, túl jutni az elakadáson, a krízisen, itt írd be magad a Skype tanácsadásra. Szívesen fogadlak, hogy ne titkok vagy kétségek között kelljen élned, hanem megismerd az erőforrásaidat, és használni tudd őket a boldogságod megélése érdekében.

Laskai Nelli
házassági tanácsadó, életöröm tréner

******