Az idei év elég sok extra dolgot kívánt tőlünk. Magasfokú türelmet, szeretetteljességet, reményt, hitet, pozitív gondolkodásmódot és talán az eddigieknél nagyobb és sok esetben fájdalmas feladatok megoldását kellett megtalálnunk egy félelemkeltő külvilág árnyékában. De itt vagyunk, megtettük, amit meg kellett, folyamatosan fejlődő lényként újra beültünk a hullámvasút kocsijába abban a reményben, hogy most már valóban felfelé fog ívelni a pályán.

A túlterheltség, kimerültség érzését sokan ismerjük. A munka-magánélet tengelyen való lavírozás sok esetben épp a feltöltődéstől veszi el az időt, vagy energiát, így egyre nehezebben koncentrálunk, miközben aggódunk, szorongunk, feszültek vagyunk. Ez a rossz kedélyállapot azon túl, hogy kiütközik a kommunikációnkban, meglátszik az arcunkon, a tekintetünkben is. Ha párkapcsolatban élünk, akkor a kapcsolatban megélt tapasztalások minőségén is.

Mit tegyél, ha túlterheltnek érzed magad?

1, Ne hibáztasd magad azért, mert nem vagy olyan, mint régebben voltál, vagy mert túl sok a negatív érzésed.

2, Mozgasd meg a tested. Legyen ez egy pár perces torna, egy séta, vagy egy tánc a kedvenc zenédre. A lényeg, hogy bár valószínű nincs sok kedved hozzá, de indítsd be a tested, hogy téged támogasson.

3, Kérj segítséget. Nem kell mindent egyedül megoldanod. A hosszú távú megtérülés érdekében ne halogasd, hogy segítséget kérj. Inkább most, mint amikor már rosszabb lesz a helyzet.

4, Keresd fel azokat a barátokat, csaldátagokat, akik képesek szeretettel kapcsolódni hozzád.

5, Próbálj meg meditálni, relaxálni. A légzésmeditáció összpontosítani segít, a mindfulness gyakorlatok kizökkentenek a negatív spirálból, a meditáció pedig ellazítja a sejtjeidet. Ha emiatt valamelyik házimunkát kell hanyagolnod, vagy nemet mondanod valakinek, akkor is tedd meg, mert energikusabban jobban fogsz teljesíteni az életed minden területén.

Mindannyiunkan előfordul, hogy nehezebben vesszük a mindennapok feladatait, és ha te is most hangulatilag lentebb vagy, mint szeretnél, akkor arra bíztatlak, hogy tekintsd ezt az időszakot egy figyelemfelkeltő helyzetnek és kezdd el szépen, lassan, kis lépésekkel energetizálni magad. Ha van már energiád, és jobban érzed magad, akkor pedig lehet, hogy eljön az idő az életmódod újratervezésének. Vizsgáld meg, hogy melyik területek okoznak lemerülést, és próbáld meg átszervezni azt.

Minden jót kívánok Neked!

****

Ha nem igazán érzed jól magad a bőrödben, és szeretnéd, hogy segítsek a probléma feltárásában és annak kezelésében, túl jutni az elakadáson, a krízisen, itt írd be magad a Skype tanácsadásra. Szívesen segítek, hogy megismerd az erőforrásaidat és használni tudd őket a boldogságod megélése érdekében.

Laskai Nelli
házassági tanácsadó, életöröm tréner

Borítókép: pexels.com

A BLOG ELKÖLTÖZÖTT!

Új, modernebb, izgalmasabb helyre költözött a honlap.

Szeretnél díjmentesen 5 napig gyakorlatokat kapni, amelyekkel javul az önbizalmad, a párkapcsolatod, a kommunikációd, a motivációd és a feltöltődésed? Iratkozz fel és máris küldjük neked.
UI: Ja, és ajándékokkal is meglepünk az új helyünkön! 🙂
Amennyiben szeretnél megoldást találni a problémádra vagy dilemmádra, és érdekelnek a friss, azonnal alkalmazható párkapcsolat-javító, önbizalom-növelő, kommunikációt segítő gyakorlatok, kattints IDE és tarts velünk az új helyen is!